mina älskade jeans

För ca 5-6 år sedan köpte jag ett par jeans på Boston i Ystad. Det var ett sånt tillfälle när man hittar något som man bara MÅSTE ha. De var dyra men jag använde dem hur mycket som helst och de var ganska slitna vid fötterna. Helt plötsligt passade dem inte längre och något måste ha hänt för det var som över en natt. Jag sörjde mina jeans oerhört mycket och jag hade dem i garderoben för att ibland ta fram, prova och konstatera att nä, de passar inte idag heller.

Till slut gav jag bort dem till mina kusiner och glömde nästan bort dem. Häromdagen hade kusin E på sig dem och jag påmindes om de underbaraste jeans jag ägt. Jag kollade vad de hette och gick hem och googlade. Hittade jeans på eBay, både i Tyskland och i England, men de var inte i "min" färg. Så hittade jag en annons på Blocket. En tjej i Göteborg hade garderobsrensning och ville bli av med jeans. Så där var de, mina jeans, i rätt storlek och i rätt färg. Jag smsade och frågade om de fanns kvar och det gjorde de. Hon sa att jag skulle få dem för en billig peng eftersom hon behövde plats i garderoben. Hur mycket vill du ha frågade jag. Ja, typ 100 spänn skrev hon. 100 spänn??? Så jag köpte dem...Fick dem idag och de sitter helt perfekt, är knappt använda och bara helt underbara!

Jag är så lycklig för mina jeans! Jag kommer att använda dem tills de trillar sönder!


Lovely!


Jäääättestora bakfickor!


Jäääättestor knapp!

♥Mli

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror jag kommer ihàg de byxorna, du hade dem pà dig nàgon av de första dagarna i Kristianstad, vi hade introduktionsdag tror jag. Kommer ihàg att jag stod där ensam och tittade mig runt, sàg dig tänkte nàgot i stil med "henne ska jag bli kompis med", haha, och se det blev vi ju ocksà!

2011-03-03 @ 13:37:59
Postat av: Elin

Vet inte varför inte mitt namn kom med i inlägget ovan, det ska i alla fall vara signerat 'Elin'.

2011-03-03 @ 13:39:39
Postat av: Mli

Ja det stämmer, de hade jag! Vilken tur, annars hade vi kanske inte blivit vänner ;) Kram på dig vännen!

2011-03-08 @ 12:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback